mercredi 27 mars 2013

Epigrame si poezii humoristice

Dupa cum va amenintam, iata ca urmeaza si lovitura. Incepem cu (se putea altfel) cu geniul epigramei numit Pastorel Teodoreanu.

Vol I  VINUL&CO


In loc de motto
Unul bea că-i băutor,
Altul bea că-i bestie,
Numai eu, că am umor,
Beau aşa, de chestie.


Aroma vinului
Aroma vinului trecut
Încet la cap se suie,
Era pe când nu s-a băut,
Azi l-am băut şi nu e.


Şi astăzi
Şi astăzi, ca-n atâtea seri
Când pivniţa-i adâncă,
Tăria vinului de ieri
Ne urmăreşte încă.
(Curat Eminescu)

Petre Fântânaru - (teza la limba romana a elevului Pastorel avand ca subiect epigrama. Profesor - Petre Fantanaru, cunoscut consumator.)
Dacă apa din fântână
S-ar preface în Cotnar,
Aş lăsa limba română
Şi m-aş face... fântânar!

Telegrama
Invitat fiind la cramă
Am răspuns, ca bun creştin,
Printr-o scurtă telegramă:
''Vin!''

O să intru în păcat
O să intru în păcat,
Sfinte Doamne, ţine-mă!
Pentru vin nu am ficat,
Pentru apă... inimă!

Consolare
Două lucruri mai alină
Al meu chin şi a mea boală:
Damigeana când e plină
Şi femeia când e goală.

Autograf pe o carte
Ics, studentul care-i "praf",
Mi-a cerut autograf!
Eu îi dau un păhărel...
Salutare! Păstorel.

Laringologului
Când îmi spui: "Deschide gura!"
Şi te uiţi în ea cu farul,
Vrei să dregi cu picătura
Ce n-am dres eu cu paharul!

La restaurantul "La Dobrică"
I se dă (cum se zvoneşte)
Pământ celui ce-l munceşte!
De ce oare nu s-ar da
Via celui... care-o bea?!

Mitologie
Şi Afrodita, cea în şolduri lată,
Şi Joe, cu alaiul lui ceresc,
Nu s-au ivit din bolta înstelată...
Ci dintr-o amforă cu vin grecesc!

Pacoste
Tu, care te pricepi la sucul vieţii,
Te-ncrunţi când intri-n crâşma lui Ţugui,
Te-mbată ochii dulci ai crâşmăriţei,
Dar te trezeşte, acrul vinul lui!

Reverii
Voi, moralişti iluştri, gânditu-v-aţi vreunul
Că opere eterne, antume şi postume,
N-ar fi luat fiinţă de n-ar fi fost pe lume:
Femeia, treponema, alcoolul şi tutunul?!

Sa cred
Să cred nu ştiu în care Dumnezeu
Şi cui să mă închin nu am habar,
Dar am crezut şi crede-voi mereu
În Artă, în Moldova şi-n Cotnar.

Pământul...
Pământul s-ar fi dus, hainul,
De-a berbeleacul, vorba ceea,
De n-ar fi fost pe lume vinul,
Tutunul, dracul şi femeia!        
(Curat Omar Khayyam reincarnat :-) )

Tu uiţi...
Tu uiţi când torni aşa-n neştire
Cotnar burtosului spriţar,
Că numai omului subţire
Îi place Grasa... de Cotnar!

Sfrijită ca o Sfântă Vineri
Sfrijită ca o Sfântă Vineri
Mi-a spus o babă: la români,
"Băbeasca" place mult la tineri,
Pe când "Feteasca" la bătrâni.

Crâmpoşia
Cercând sticluţe vechi şi azi şi ieri,
Am dat de Crâmpoşie-ntr-o sticluţă!
Ce-i Crâmpoşia? E o ţărăncuţă,
Dar care place foarte la boieri!

Bătrânului Cotnar
Bătrânului Cotnar nu-i sapă tronul
Vrun prinţ de viţă nobilă, ca el,
Vrun Cabernet, Pinot sau Ottonel,
Ci veneticul de pripas: sifonul!

Când înjoseşti...
Când înjoseşti şi sucul ei şi via
Şi cu sifon spurci vinul pe care va să-l bei,
Nu te gândeşti tu oare, mişel între mişei,
Că pângăreşti natura şi compromiţi beţia?

Fă-mă, Doamne
Fă-mă, Doamne, morcov, ceapă,
Fă-mă, Doamne, tot ce vrei,
Praz, dovleac, spanac, ardei...
Dar păzeşte-mă de apă!

Domnilor cârciumari din ţara mea
M-a ajuns amarul,
Apa şi veninul:
Să vă fie anul
Cum v-o fi şi vinul.

Causas rerum
Află, bând paharul
Mic, dar venerabil,
Că nu-i vin Cotnarul,
E soare potabil.

De Anul Nou
Maestre dragă, te salut!
Şi îţi doresc, ca vechi expert,
Ani buni să ai măcar un sfert
Din câte sticle am băut!

Lui Victor Iamandi
Iamandi băuse bine
Şi se răstea la damigeană:
"Degeaba mă sfidezi, cucoană,
Că tot mai mult încape-n mine!"

In loc de final...
Culmea ironiilor
Şi râsul copiilor
Să pun punct beţiilor
Pe Şoseaua Viilor!

In loc de epitaf...
Aici zace Pastorel,
Vesnic si nemangaiat
Ca e prima data mort
Fara ca sa fie beat...

Aici doarme Păstorel,
Băiat bun şi suflet fin,
Dacă treceţi pe la el,
Nu-l treziţi, că cere vin!

popellos ®

1 commentaire:

  1. Citesc cu placere poeziile umoristice ale lui Ion Pribeagu. Apropo de experimente epicuriene si experiente epicuriste...

    "La Bodegă"

    "Nae a intrat în grabă
    În bodegă „La trei poame”
    Şi pe chelner îl întreabă
    - Ce ai pe listă că mi-e foame.

    Chelnerul cu reverenţă
    Spre client privirea-şi plimbă
    Şi răspunde cu prudenţă:
    - Am o limbă! Dar ce limbă...!

    Limbă nu mănânc răspunde
    Nae acru la figură,
    Nu pot să mănânc un lucru
    Ce-i la animale în gură!

    - Bine a răspuns garsonul,
    Vesel cu o idee nouă:
    - Nu mâncaţi ce au în gură?
    Să vă fac vreo două ouă?"

    RépondreSupprimer